ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА. КОМПОЗИЦІЯ „ВАЗОН”.

 
 

ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА. КОМПОЗИЦІЯ „ВАЗОН”.




9 ЛИ

ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА. КОМПОЗИЦІЯ „ВАЗОН”.

 

Комунальний заклад «Нікопольська гімназія № 7»

Образотворче мистецтво, 5 клас

Урок №15                                                                   Вчитель Ємець А.А.

Тема. Засоби виразності декоративного мистецтва. Композиція „Вазон”.

Мета: навчальна – ознайомити з історичними передумовами виникнення витинанки та її видами;

розвиваюча – розвивати творчу уяву, аналітичне та образне  мислення через створення зразків декоративно - прикладного мистецтва, практичні навички роботи в техніці витинанки;

виховна – виховувати повагу до культурної спадщини народу, естетичний смак, старанність, охайність.

Тип уроку:   комбінований.

Наочні матеріали: зразки різних видів витинанок.

Матеріали: кольоровий папір, лист білого паперу формату А4, ножиці, клей, олівець, ластик.   

Техніка: витинання.

План уроку (40хв.)

Організаційна частина – 2хв.

Перевірка вивченого раніше матеріалу – 4 хв.

Вивчення нового матеріалу – 10 хв.

Поточний інструктаж – 2 хв.

Практична робота -15 хв.

Повторення і закріплення вивченого теоретичного матеріалу – 2 хв.

Підведення підсумків, аналіз робіт учнів, виставлення оцінок – 5 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні, як і завжди, на нас чекає цікавий і пізнавальний урок. На уроці нам будуть потрібні: голова – ми будемо думати, очі – будемо дивитися, вуха –  слухати, губи –  будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки – будемо творити. А навіщо ж нам серце?.. Мудрий письменник Сент-Екзюпері говорив: „Шукати треба серцем, найголовніше не побачиш”.

Уявіть собі картину: спіймали метелика – і він помирає у ваших долонях, зірвали квітку – і вона зів’яла. Тоді ви розумієте, що доторкнутися до краси можна лише серцем. От ми і спробуємо сьогодні доторкнутися до декоративно – прикладного мистецтва серцем.

Тема сьогоднішнього уроку –  Засоби виразності декоративного мистецтва. Композиція „Вазон”.

 

Слово вчителя.

         Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного декоративного мистецтва – Світ Витинанки. Мабуть, не всі  знають, що в кожному аркуші паперу ховаються витинанки – невидимки.

Як же їх виманити звідти? Раніше це робили так: фарбували папір соком з ягід бузини або червоного буряка, а вже потім почали витинати, виманювати з паперу візерунки, квіти, сонечка. Ними прикрашали в домівках печі, стіни, вікна, мисники. Витинанки пов’язували з основними подіями в житті селянина, і кожній 

відповідала певна традиційна композиція.    До жнив клеїли врожайну, на заручини –  заквітчану,  яку потім змінювали на весільну.  От і ви, мабуть, уперше познайомилися із цим стародавнім видом декоративно – прикладного мистецтва, коли вирізали сніжинки до Нового року.

   Сьогодні ми  познайомимося з історією виникнення витинанок й навчимося техніки  витинання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Але щоб продовжити наш урок у країні витинанки, ви, діти, повинні згадати види декоративно-прикладного мистецтва, які ви вже знаєте і розгадати цей кросворд. Я буду показувати вам вироби, а ви називатимете вид декоративно-прикладного мистецтва до якого вони належать. Готові?

Розгадування кросворду  „Витинанка”

 

П

и

с

а

н

к

а

р

с

т

В

о

 

 

Р

о

з

п

И

с

Б

і

с

е

р

о

п

л

е

Т

і

н

н

я

 

 

 

Ф

л

о

р

И

с

т

и

к

а

 

 

Л

о

з

о

п

л

е

т

і

Н

н

я

 

 

 

т

к

А

ц

т

в

о

 

 

 

Г

о

Н

ч

а

р

с

т

в

о

         

В

и

ш

и

в

К

а

 

 

         

 

Б

 

т

и

к

         

 

1.                Писанкарство.

2.     Розпис.

3.     Бісероплетіння.

4.     Флористика.

5.     Лозоплетіння.

6.     Ткацтво.

7.     Гончарство.

8.     Вишивка.

9.     Батик.

А тепер прочитайте  виділене слово. Так. А хто з вас скаже нам ,що ж означає це слово. (Діти дають означення витинанки).

     Витинанки – орнаментальні й фігурні прикраси житла, ажурно витяті ножицями з білого або кольорового паперу. Від назви техніки виготовлення походить і термін.

Що ж, молодці. Подорожуємо далі.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу

Виступи дітей

     1 учень. За методами вирізання витинанку розподіляють:

-     на ажурну (видаляється зображення й залишається фон);

-     силуетну (видаляється фон і залишається зображення).

                 ( Демонстрація витинанок різноманітних груп)

Силуетні витинанки, де зображувались пташки, вершники, ляльки тощо ще називаються фігурками. Такі узагальнені фігурні зображення в кожному регіоні мали інші назви -  « лялечки», « баби», «хлопці», « козаки» та « постаті».

        Іграшки – це витинанки яскраво вираженого декоративного і тематичного характеру. Такі витинанки були ілюстраціями до казок та оповідань.

Учитель.

        Є ще одна група витинанок – це Дерева – група витинанок, що охоплює кілька композиційних типів настінних прикрас дзеркальної симетрії: дерево, дерево з пташками, гілка, букет, вазон, квітка.

         Але перш, ніж розпочати роботу з вазоном давайте врахуємо, що наші пращури не робили нічого даремно. Кожен елемент такого дерева чи вазона мав своє символічне значення. Тож послухаємо наших народознавців.

2, 3, 4 учень (розповідає вірш «Диво - дерево»)  

На посуді, печі та рушниках

Побачиш в кожній українській хаті

Мальовані та вишиті дерева

Плодами рясними та квітами багаті.

Таких дерев ти не знайдеш в садку,

То символ всесвіту і оберег людині,

Шлях від коріння – пращурів до нас

І поколінь прийдешніх – ми єдині.

 

Це диво – дерево єднає цілий світ,

Тримає небо, часу плин пильнує,

І на його вершечку у гілках

Прекрасна квітка – наше сонце днює.

Це дерево є віковічним знаком,

Богині – матері, родючості, природи,

Що народила в світі все живе,

Є деревом життя людського роду.

 

Це образ жінки, саме ж бо вона

Є «стрижнем дому», кожної родини,

Є життєдайним «древом світовим»

Сім’ї, родини, кожної людини.

Тому й рясніють наші рушники

І килими, і писанки, і скрині

Зображеннями дерева життя,

Як побажання щастя всій родині.

 

5 учень. «Дерево життя – символ всесвіту», його зображення, символ росту, гармонії безсмертя, невичерпних життєвих сил, вічного оновлення та відродження. Дерево членується по вертикалі на три частини, до кожної з яких прив’язані певні істоти:

·                        нижня – коріння (підземний світ), де є змії, риби, водоплавні птахи й тварини, бо низ дерева – не лише підземний світ, але й море, річка, взагалі вода;

·                        середня – стовбур (земний світ), де співіснують великі істоти – люди, тварини, бики, коні, олені, вовки, ведмеді

·                        верхня – крона (небесний світ), де селяться птахи і бджоли, тут розташовуються також небесні світила.

6 учень. За свою багатовікову історію українці накопичили великий досвід. У них кожна лінія чи квітка щось означали. Ми знайшли деякі значення зображених предметів на світовому дереві:

v Кола або квадратики – сонце,

v Стебло та гілки – образ матері – берегині,

v Квіти – члени родини: батько, мати, діти та родичі,

v Ягідки – діти,

v Калина – дівчина,

v Дубок – хлопець,

v Клітинка – зорана та засіяна земля,

v Схрещені лінії з гачком – гори,

v Схрещені лінії – блискавки,

v Хвилясті лінії – вода. Сподіваюсь, що це допоможе усім створити цікаві і символічні вазони.

                 V. Постановка практичного завдання

На сьогоднішньому уроці ви маєте створити в техніці витинанки композицію „Вазон”. Незвичністю нашої витинанки є те, що ми її зробимо у петриківському стилі – складену із окремих частин. Це найбільш характерно для нашого регіону і дуже цікаво і яскраво.

 

Роботу слід виконувати в такій послідовності.

1.     Визначити форму горщика, квітів у вазоні, їх кількість. Квіти мають бути різного розміру.

2.     Скласти папір навпіл, повернувши кольоровим боком до середини.

3.     Олівцем на лінії згину наносимо малюнок за обраними шаблонами або малюємо власну форму. Малюємо половину горщика, листочків, ягідок та квітів.

4.     Ножицями по контуру рисунка вирізати композицію.

5.     Обережно розгорнути її на столі.

6.     Розкладаємо елементи на листі згідно обраної композиції.

7.     Повернувши витинанку лицьовим боком донизу, на зворотний бік наносимо клей і приклеюємо на основну композицію. Колір елементів, які об’єднуються в один повинен бути контрастним.

З одного аркуша кольорового паперу ви можете створити дві витинанки: ажурну і силуетну.

8. До окремих елементів із зворотного боку ви можете вирізати фон іншого кольору. Тоді ваша витинанка стане багатоколірною – складною.

V. Практична діяльність учнів

Перед роботою давайте згадаємо правила безпеки при користуванні ножицями:

Пам’ятати треба нам,

Що різать можем лиш від себе,

І акуратно працювати,

І особливо обережно.

Щоб правильно ножиці другу подать,

То зімкнуті леза в долоні узять,

Закінчивши працю, прибрати все чисто,

А зімкнуті ножиці покласти на місце.

Пам’ятайте, що акуратна, проста витинанка має кращий вигляд, ніж складна, але неохайно виконана. Розпочинайте роботу.

(Учні працюють у групах, під супровід класичної музики виконують колективну витинанку. Надаю учням індивідуальну допомогу. Читаю легенду про появу витинанок )

Фізхвилинка

VI. Узагальнення, систематизація нових знань і вмінь

                     Захист своїх робіт за планом.

Завдання для мистецтвознавця (капітана):

Вам потрібно захистити  те, що зробила ваша команда. Розповідь повинна містити відомості про символічне значення розміщених елементів, назви елементів петриківської витинанки використаних у зображенні та їх розташування на нашій композиції.

У розповіді можна використати такі речення:

-  Вибрані нами елементи символізують ________________________.

- Ми розмістили зображення біля стовбура та на гілках, адже (________назва тварин та рослин)  є дуже прив’язаними до землі, тобто до Дерева життя як символу усього живого.

- Ми використали зображення (________назва елементів) тому, що у верхній частині Дерева життя повинно зображуватись все те що тягнеться до неба.

-  Вибрані нами елементи символізують світ правил та законів, а також світ до якого потрібно прагнути.

- Ми розмістили зображення у верхній частині крони Дерева життя, для того щоб показати прагнення усього живого на землі до неба, до досконалості.

- У наших зображеннях ми використали такі елементи петриківського розпису, як: ________(пуп’янок, цибулька, квітка, колосок, зернятко та ін.)

 

VIІ. Підсумок уроку.

Уявіть, що в мене в руках мікрофон. Я починаю речення, а ви повинні його закінчити. Починаємо.

Ці дивні вазони прикрашають наш клас. Вони розквітли для нас посеред зими. Техніка, яка допомогла нам відтворити це диво називається... (витинанка).   Витинати означає... (вирізати). За методами вирізання витинанки поділяють на ...

 (ажурні, силуетні). За формою -  у ... (колі, квадраті, смужці, еліпсі). Витинанки використовували... (для оздоблення).

Організація виставки учнівських робіт; обговорення з участю всього класу

кращих і невдалих робіт; виставлення оцінок, мотивація кожної оцінки.

 

VIII. Домашнє завдання

Підготувати цікаві загадки про зиму.

УРОК ЛИСТІВКА МИКОЛАЮ

 

ОМ,  5 кл.                                                                                        Дата    07.12.12

УРОК №13

Тема. Виготовлення аплікації з використанням техніки ори гамі «Листівка Святому Миколаю».

Мета: 1. Закріпити поняття силует та композиційне поєднання кольорів.

2. Удосконалювати навички роботи з папером та ножицями, техніка безпеки при такому виді робіт..

3.Виховувати естетичний смак, охайність, стимулювати творчий потенціал учнів та любов і повагу до оточуючих.

Обладнання: матеріали: аркуш білого паперу, звичайного чи з фактурною поверхнею; кольоровий папір, клей, ножиці, шаблони ; зоровий ряд: малюнки учнів до Дня Миколая, готовий зразок листівки.

літературний ряд: Народна легенда про Святого Миколая.

Хід уроку

I.  Організація класу

 

II. Актуалізація опорних знань.

Папір один з найпоширеніших і доступніших матеріалів. У нього дуже багато призначень. Ми  з вами можемо виготовити подарунки, сувеніри, листівки. Ось сьогодні і спробуємо усе це поєднати.

III. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

—    Чи знаєте ви, яке свято вже зовсім скоро наближається до нас?

—    Що ви чекаєте від цього свята?

IV.  Оголошення теми уроку

Сьогодні у нас незвичний урок, адже проведемо ми його у майстерні Святого Миколая. Як ми туди потрапимо? Дуже просто, уявимо, що ми його маленькі помічники і сьогодні будемо виготовляти листівку з кольорового паперу.

V.   Вивчення нового матеріалу

1.  Слово вчителя. Перед Вами лежать шаблони….

2.     Читання легенди вчителем.

Легенда про Святого Миколая.

Практична робота

1.   Слово вчителя. Роздивіться зразок, який висить на дошці. З скількох елементів складається листівка?

2.     Виконання листівки «Листівка Миколаю».

Учитель проводить інструктаж із техніки безпеки.

Етапи виконання роботи.

1)   Обведіть шаблон півкола на зеленому аркуші паперу, виріжте.

2)   Зігніть основний аркуш листівки навпіл.

3)   Зігніть півовал як показано за схемою у вигляді ялинки.

4)    Наклейте на аркуш-основу, виготовлену за допомогою шаблону ялинку, й оформіть роботу в декоративну рамку зі сніжинок, , смужечок тощо.

5)   Прикрасьте виріб вирізаною і наклеєною кольоровою зіркою вгорі.

6)    Оздобте роботу візерунками та написами. 

VI.    Завершення уроку

Демонстрація виконаних робіт, оцінювання.

Д/з Завдання на наступний урок: принести шість квадратів 20 х 20 см; аркуш білого паперу (не дуже цупкого), простий олівець, лінійку, клей.

 

ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРУ

 

День пам'яті жертв голодомору

«Збудуймо пам'яті негаснучий собор»

Оформлення зали: ікона, рушник, вишитий чорно-червоними кольорами,три свічки, шматок черствого хліба, кетяг червоної калини.

Звучить реквієм В. Моцарта

Шановні учні та педагоги гімназії! Кожного року,  4 – ту суботу листопада по всій Україні відмічають, як день пам'яті і скорботи, присвячений жертвам голодомору 1932-33 рр. Тож давайте і ми з вами вшануємо пам'ять загиблих.

Почнемо з пророчого вірша Т. Г. Шевченка "Розрита могила" який читає Маляренко Марина.

Світе тихий, краю милий,

Моя Україно!

За що тебе сплюндровано,

За що, мамо, гинеш?

Чи ти рано до схід сонця

Богу не молилась?

Чи ти діточок непевних

Звичаю не вчила?

Молилася, турбувалась

День і ніч не спала,

Малих діток доглядала

Звичаю навчала.

Виростали мої квіти,

Мої добрі діти,

Панувала і я колись на широкім світі, -

Панувала...  (Музика продовжує звучати голосніше і затихає. Виходять ведучі)

Слово надається директору гімназії № 7 Дорофєєвій Н.В. (Слова директора)

80 років тому нам хотіли винести вирок смерті. 80 років тому мільйони синів і доньок України були без жалю винищені Голодомором. 80 років тому наш народ пережив катастрофу, яка могла зупинити життя всієї нації. Тільки правда про геноцид українського народу і чиста пам'ять про усіх полеглих здатна звільнити нас від мороку минулого.

Кудрявцева А.  Жила Вкраїна. Плакала, стогнала

Проте я твердо свідчити берусь:

За всі віки безхліб'ям не загнала

Нікого в землю Україна-Русь.

Від тих часів, коли з'явилось рало, 

Голодних мук не відало село.

Хай неврожай - та люди не вмирали:

З двадцятим віком лихо це прийшло.

 Пам'ять - нескінченна книга, в якій записано все: і життя людини, і життя країни. Це було не стихійне лихо, а зумисне підготовлений голодомор. Влада забрала у людей все. Все, до останнього колоска, до останньої зернини. Масове голодування почалося в грудні 1931 року і тривало до вересня 1933. 22 місяці народ страждав, мучився, вмирав. Моторошно подумати, але навесні , коли настав пік голоду, на Україні щодня вмирало голодною смертю 25 тис. чоловік, щогодини - 1 тисяча, щохвилини - 17. Голод забрав протягом, за різними підрахунками, від 7 до 10 мільйонів людських життів. Слово надається вчителю історії Шикулі Н.Г. (слова вч. історії)

Каплунова В.  Не нагодує Мати-Україна,

Не приголубить діточок своїх...

Яка ж бо перед Богом в нас провина?

Який ми сотворили гріх?

Чи той, що в нас поруйнували храми? -

Прийшли в наш край перевертні і хами

Чинить страшну наругу над людьми.

Цимбал М.  За жінок, чоловіків, дітей,

За малих, дорослих і старих,

Не співала півча похоронна,

Не лунали дзвони за впокій...

Ні труни, ні хрестів, і ні тризни,

Прямо в яму, навіки віків.

Чорна сповідь моєї Вітчизни,

І її затамований гнів.

Голодне лихоліття найболючіше вразило дітей, - вони виявилися найменш захищеними. Смертність дітей, за деякими підрахунками, сягала 50 відсотків загальної кількості померлих. Діти значно швидше захворювали внаслідок тривалого недоїдання і фізичного виснаження.

Кудрявцева А. В селі весна повзе на ліктях,

Повзе по мертвих і живих,

В долоні сонце ловлять діти,

Що дзвінко капає із стріх.

І п'ють опухлими вустами

Оту живицю молоду.

Їм жить і жить, та над полями

Знов ворон каркає біду.    

Локалова Я.О діти, діти, Ангели невинні!

Чом ви так тяжко й страшно мовчите?

Ви вже ніколи рідній Україні своїх сердець і душ не віддасте.

Ви не розцвівши згинули дочасно,

Поклав у землю вас голодомор,

Я ж бачу, як важкий достиглий колос,

Схилився над голодними дітьми.

У нас, українців є традиція: коли людина помирає, запалюють свічку, щоб душа летіла при світлі і знайшла свій прихисток у потойбіччі. А, оскільки, у 1933-му померлим ніхто не світив свічки, то душі їхні досі неприкаяні і не можуть опікуватися нами.

Запалимо Свічку Пам’яті і вшануємо пам'ять померлих у ті страшні роки  ХВИЛИНОЮ МОВЧАННЯ. (Звучить метроном)

Ми живемо в інший час і не причетні до тих страшних часів. Тому так важко достукатися до сердець нині сущих.  Коли наша розповідь дійшла до вашого серця, то перед цією свічкою скажіть слова, які згуртують нас – «пам’ять та віра». Наша пам’ять про тих, хто не встиг запалити свічку, і віра у щасливе майбутнє для нас та нашої держави.

!!!  Пам'ять про Голодомор має бути вічною, як реквієм, як пересторога  всім сущим на  Землі.  Дякуємо усім присутнім за увагу!

ФЕСТИВАЛЬ ТАНЦЮ «ОСІННІЙ БЛЮЗ»

 

Фестиваль танцю «Осінній блюз»

у КЗ «Гімназія № 7»

№ 1 Фанфари                                                                       15 листопада 2012 року

В.:     Доброго дня, Україно моя!

         Доброго дня, рідна земля!

Доброго дня, діти землі!

Доброго дня, шановні вчителі!

Добрий день, шановні гості!

Добрий день, любі хлопці та дівчата!

Нас зібралось тут багато,

Бо в гімназії сьогодні свято!

Відкривають  наше свято учні 7 – А классу з  танцювальною композицією «Мій рідний край».

№ 2  7 – А «Мій рідний край»

В.: Засяяв день сьогодні променисто,

Бо фестиваль танцю  - це велике свято!

 Зібралися тут зірочки іскристі,              

Щоб всім свої уміння показати!

І першими зірочками на цій сцені засяють учні 1 -  А класу з танцем «Маленькі грибочки».

№3      1 –  А «Маленькі грибочки»

В.: Ой, які ж щасливі діти

На нашій святковій хвилі!

 Цей розвихрений танок 

Для усіх - усіх діток!

Учні 2 – А класу запрошують усіх присутніх до польки. Активно зустрічайте їх.

№4   – 2 – А «Запрошення до польки»

В.:  Наша Україна багата талановитими людьми, що своєю працею звеличують її.

Це композитори і вчені, співаки та танцівники. І привели їх до вершин слави наполеглива праця та дитячі зіркові мрії. Наш фестиваль " Осінній блюз" відкриває нові юні обдарування, які в майбутньому обов'язково поповнять ряди української зіркової еліти.

Тож, наступними на цю сцену запрошуємо учнів 4 – А класу гімназії. Цією осінньої днини вони виконують композицію «Осінній блюз».

№5    4  -А  - «Осінній блюз»

В.: Так хочеться вам показати, діти,

Чарівний світ у крапельці роси,      

І  ваше ніжне серденько відкрити

Для радості, любові і краси!

Учні 3 – А класу підготували вам плескач. Що ж це таке? Плескач – це український народний танець, одним з основних елементів якого є ритмічне плескання в долоні. Зустрічайте хлопців та дівчат 3 – А класу саме дружнім плесканням в долоні.

№ 6   3 – А «Плескач»

В.: Уклін вам, добрі люди, хто завітав на свято 

Хто хоче притулитись до творчості  й краси. 

Ми вітаємо сьогодні всіх присутніх і хочемо розповісти, що мають свою культуру, традиції і сусідні  до України держави. Як ви гадаєте, що поєднує такі танці як «Сударушка», «Хороводная», «Русская плясовая».  Авжеж, країна в якій вони виникли – Росія. Учні 5 – А класу представляють сьогодні хореографічну композицію «Калінка»

№7   – 5 – А «Калінка»

В.: Танець ніжний не звабливий,

Танець світлий дійсно щирий

Танець в котрім ти і я

Відчуваєм звук життя.

 Хлопці та дівчата 8 – А класу хочуть почути в танці шелест осіннього листя, дмухання холодних вітрів і стукіт перших крапель дощу. Їх хореографічна композиція має назву - «Вальс дощу»

№8 – 8 – А «Вальс дощу»

В.: На нашому фестивалі представлені танці різних країн. Чим далі на північ, тим танок стає швидшим і веселішим. Уявіть, як танцюють люди у Норвегії чи Фінляндії. 6 – А клас виконуєсьогодні веселий та завзятий народний фінський танок «Летка - єнка». Підтримайте їх. І нехай усім у залі буде тепло!

№9  – 6 – А «Летка - єнка»

 

 

В.: Це  все  не  сон,

Це  драйв  у  нас.

Який покаже нам 9 - ий клас.

На ваш розсуд емоційний  і драйвовий танок  у виконанні 9 – А классу. Зустрічайте «Танго для двох».

№ 10   -  9 – А «Танго для двох»

В.: Ми пригадали танці різних країн, далеких і близьких. Та хочеться сьогодні згадати танок, який став міжнаціональним і його виконання викликає позитивні емоції у різних людей. Тож не будемо вас інтригувати. Зустрічайте учнів 10 – А класу з єврейським танцем 7.40

№11 – 10 – А «7.40»

В.: Ну що ж, наш фестиваль наближається до свого кінця, але ми залишили на останок найстарших і найдосвідченіших учнів 11 – а класу. Вони вирішили, що показати себе у повній мірі повинні саме  у динамічному і загадковому танго. Зустрічайте майбутніх випускників із хореографічною композицією «Загадкове танго».

№ 12 11 – А «Загадкове танго»

В.: Щоб цю землю свою міцно, щиро покохати, 

Треба все про неї добре вивчити, пізнати. 

Хай не буде ні одної української дитини. 

Що не вміла б розказати про нашу Україну.

№ 13   ФІНАЛ

В.: Фестиваль танцю завершено та хочеться почути слова від присутніх у нашому залі. Слово надається заст. Дир. З НВР гімназії Гвоздіковій Олені Валеріївні. (Слова)

Ну що ж, прийшов час прощатися. Ми дякуємо усім за увагу та старанність і обіцяємо відкривати у собі таланти кожного дня. Бажаємо творчих здобутків та натхнення. До нових зустрічей!

 

9 ЛИСТОПАДА – ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ

Сьогодні, 9 листопада, День української писемності та мови - свято рідної мови. Першим до нас приходить слово... З колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою.

А потім знання зі словесності поширюються. Дитина спинається на ноги, пізнає за день десятки нових слів, звучних та красивих: сонечко, квітка, вода, трава... Світ - мов казка.

Слово для привітання має директор гімназії № 7 Дорофєєва Наталя Валентинівна.

І пізнаємо ми його за допомогою слова. За допомогою слова відкриваємо таємничість і складність інших наук: географії, історії, біології, фізики, математики...

Надається слово вчителю української мови та літератури – Левченко Ларисі Геннадіївні.

Отже, словесність - початок усіх наук. Вона джерело, звідки починається струмок, який ширшає, набирає сили і розливається могутньою рікою.
Адже, слово до слова - зложиться мова!..

О місячне сяйво і спів солов'я,
Півонії, мальви, жоржини!
Моря бриліантів, це - мова моя,
Це - мова моєї Вкраїни.


Яка у ній сила - і кличе, й сія,
Яка в ній мелодія лине
В натхнення хвилини! О мово моя,
Душа голосна України!

Учні 3 – А підготували вам вірш-гру. Увага!

О, що за мова! Лиш торкнешся слова -
І заспіва воно, немовби вітер
Струни торкнувсь - і враз вона зітхнула, -
Струна? Чи слово? Чи сама душа?
О, що за мова!
Це ж бо мова - пісня...

 (Звучить пісня  «Мова єднання»).

Ой, яка чудова українська мова!
Де береться все це, звідкіля і як?
Є в ній ліс - лісок - лісочок,
Пуща, гай, діброва,
Бір, перелісок, чорноліс,
Є іще й барак.

І така ж розкішна і гнучка, як мрія.
Можна звідкіля і звідки,
Можна і звідкіль,
Є у ній хурделиця, віхола, завія,
Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль...
Та не в тому справа, що така багата.
Помагало слово нам у боротьбі,
Кликало на битву проти супостата,
То звучало сміхом на полях плаката...
І за все це, мово, дякуєм тобі.

Процвітай, українська мово...

Надаємо слово учням 2 – А класу Бубловій Ксенії та Красняку Данилу. Вірш Анатолія Костецького  «Батьківщина».

Багато слів сказали ми про мову,
Чудову нашу, материнську, калинову.

Тож вивчайте її, плекайте кожне слово, любіть усім серцем і бережіть для наступних поколінь! На цьому лінійка присвячена ДНЮ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ  закінчується. 

 

СТ



Создан 22 янв 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
 
«Автошкола Константа ГС» на Яндекс.Картах
Пользовательского поиска
AVTOINDEX.COM Автомагазин Автогарант
Просмотреть Автошкола Константа-ГС на карте большего размера

автоматический обменный пункт производит обмен Webmoney и E-Gold


Пожалуйста выберите электронные деньги для обмена:

Отдаете:
Получаете:

www.superchange.ru

Всеукраїнський сайт безкоштовної реклами белый каталог сайтов Автомобили - каталог сайтов фирм и компаний, Киев
ERA.COM.UA
интернет портал
Размещено на Start.Crimea.UA Украинский портАл МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Directrix.ru - рейтинг, каталог сайтов AVTOINDEX.COM Автомобили - каталог сайтов фирм и компаний, Киев - Каталог компаний, фирм и веб-сайтов Украины, Киев. Добавить сайт в каталог Автошколы, Автомобили, Киев. Каталог сайтов femina.com.ua Украинский портАл Автошкола Спойлер Сайты недвижимости. Каталог недвижимости Бест Риэлти. Добавить сайт, ссылку, ресурс, URL. Обмен ссылками Аренда квартиры в Киеве Агентство недвижимости в Киеве Kiev apartments for rent Снять квартиру в Киеве. Сдам квартиру в Киеве. Долгосрочная аренда квартир Киев. Договор аренды, типовой образец. Квартиры в Киеве посуточно Гостиницы Киева белый каталог сайтов - рейтинг Каталог лучших сайтов, добавить свой сайт. только интересные сайты! > Украинский каталог сайтов Каталог сайтов OpenLinks.RU Украина онлайнСамый большой каталог сайтовАвтошкола Спойлер в Киеве ДДО Украины Каталог сайтов на http://www.globalmarket.com.ua/
Каталог сайтов GOOGLEРабота и бизнес в Интернете с компанией ФИНАНСОВАЯ ЛИНИЯAutoMotoTruck - легковые авто, грузовые, специальные средства передвижения, а также авиа, водная и железнодорожная техника AVTOINDEX.COMКаталог компаний и предприятий УкраиныКаталог компаний Украины КОНСТАНТА-ГС, АВТОШКОЛА, ООО